• Alltid 30 dagers angrerett
  • Du kan handle på faktura
  • Originalprodukter kjent fra TV
 

Product was successfully added to your shopping cart.

Vilkår og betingelser

Her kan du lese vilkårene og betingelsene som gjelder for handel på Sjoppi.com.

 

Slik handler hos oss

1. Handle i nettbutikken vår – www.sjoppi.no. Legg til varer du ønsker i handlekurven gjennom å klikke på kjøp-knappen og fullfør bestillingen i kassen.

2. Ring inn og bestill når du ser våre reklamefilmer på TV. Ring inn bestillingen din på 23 96 05 44. Vår personlige service er tilgjengelig man-fre: kl. 08.30-17.00, lør-søn: 09.00-15.00. Utenfor disse tidene vil du komme til vår telefonsvarer.

 

Betaling

Du kan betale med følgende betalingskort: Visa/debitkort, Visa, Eurocard og Mastercard.

Når du gjennomfører din ordre vil beløpet bli reservert på ditt kredittkort, men betalingen blir gjort først etter vi har sendt varene fra vårt lager.

Betaling med Visa/debitkort, Visa og Master Card er gebyrfritt.

Vi tilbyr også fakturabetaling og delbetaling via vår samarbeidspartner Collector AB. Se også avsnittet ''betaling og sikkerhet''.

 

Produkter og totalkostnad

Varene kan brukes i Norge. Prisen inkluderer mva på 25%. 

På din ordre vil du også se prisen for levering hjem til deg.

Prisene på Sjoppi er dagspriser, og oppdateres jevnlig.

Ved tilbud gjelder prisene så langt lageret rekker med mindre det er satt en sluttdato for tilbudet.

Bruksanvisning for produktene våre kan du laste ned digitalt fra vår nettside.

 

Kvittering

Når du har bekreftet betalingen på Sjoppi.com kommer  du til å få tilsendt en ordrebekreftelse på e-post. Du kan også se bestillingen under "Min Konto". Her kan du se status på bestillingen din frem til den tas i mot av Bring som leverer varen til din nærmeste postkontor. Etter at Bring tar i mot bestillingen din kan du spore den med Brings sporingstjeneste på bring.no.

 

Selskapsopplysninger

Megateam International AB
Box 17060
200 10 Malmö
SVERIGE

559103-9309

Vær oppmerksom på at varer ikke kan returneres til denne adressen. Finn informasjonen under ''Returrett''.

 

Kontaktopplysninger

Kunderservice e-post: kundeservice-no@sjoppi.com. Vi svarer alltid på e-posten innen 24 timer, unntatt helger og helligdager.

 

Forbehold/Varelager

Sjoppi sjekker i forbindelse med din bestilling om det er tilstrekkelig med varer på lager.

Det kan oppstå situasjoner hvor våre leverandører er utsolgt, eller kvaliteten ikke kan leve opp til våre strenge kvalitetskrav. I denne situasjonen vil vi varsle deg om at vi ikke kan tilby alle de forespurte varene.

 

Feil

Vi tar ikke ansvar for eventuelle feil i tekster og priser.

 

Kontrakter

Alle kontrakter inngås på norsk.

 Når du handler på sjoppi.com kan avtalen inngås på følgende språk (avhengig av leveringsland):
- Dansk
- Svensk
- Norsk
- Finsk


Vær oppmerksom på at vilkår og betingelser kan variere fra land til land, da de følger lokal lovgivning.

Avtalen er inngått når du godkjenner kjøpet på siden. Du vil i den forbindelse motta en ordrebekreftelse via e-post. E-posten er en bekreftelse på at Sjoppi AB har mottatt din bestilling. Du har alltid muligheten til å kontakte oss hvis du ønsker en kopi av din ordrebekreftelse. Prisene på nettsiden er dagens priser inkl. moms og andre avgifter. Prisene på siden oppdateres fortløpende. Sjoppi AB har eierskapsretten på varene inntil du har betalt hele beløpet for varen og Sjoppi AB har mottatt beløpet.

Øvrig følges svensk lovgivning.

 

Angrerett

Om du mottar en vare som ikke lever opp til dine forventinger bør du returnere varen så snart som mulig. Returen sender du inn til det nærmeste postkontoret. Hos Sjoppi har du 30 dagers returett som da betyr at du må returnere varen som gjelder innen 30 dager fra du mottok den.

De originale innpakkede må plasseres i en eske og må lukkes grundig. Da du mottok varene dine, mottok du også en forhåndsbetalt returseddel i esken. Sett denne returseddelen på esken. Den har et sporingsnummer slik at du har muligheten til å sjekke status på returen. Du vil automatisk motta en bekreftelse via e-post når vi har mottatt din retur. Hvis du har mottatt defekte varer fra oss, vil vi betale returporto. Angrer du på kjøpet står du selv ansvarlig for frakten tilbake, hvilket er samme fraktkostnad som ved kjøpet, om du velger å bruke vår forhåndsbetalte returseddel. Har du valgt å betale med Collector så betales ikke fakturaavgiften, som er på 29 kr, tilbake.

Du kan også avbryte et kjøp om du ikke henter pakken fra postkontoret og da står du kun for frakten tilbake, hvilket er samme sum som ved kjøpet. Vi kommer til å tilbakebetale beløpet til betalingskortet du brukte til å betale med. Merk at du må betale returportoen om du bare angrer kjøpet. Vi gjør fradrag for det i vår utbetaling til deg. Om du ikke har betalt så kommer vi til å sende en faktura på frakten for returen.

Vær oppmerksom på at det alltid er kundens ansvar at returen kommer frem til vårt lager.

 

MERK: For å få tilbake hele beløpet for varen du returnerer har du lov til å prøve den som du ville gjort i en fysisk butikk, men uten å bruke den. Du som kunden er ansvarlig for reduksjon i verdien av varene hvis du har brukt den mer enn nødvendig for å fastslå egenskaper, form eller funksjon. Om du har testet produktet mer enn nødvendig er ikke vi forpliktet til å betale tilbake hele beløpet på grunn av den kommersielle verdien av varen. Du vil miste din angrerett om du bryter de forseglede varene, som for sikkerhets skyld eller hygieniske grunner er det ikke mulig å returnere.

 

Kunden har rett til å kansellere bestillingen uten kostnad hvis Sjoppi ikke kan levere innen avtalt tid. Kunden kan også kreve at kjøpet blir erstattet av et annet produkt.

Kunden har rett til full refusjon av kjøpesummen inkludert levering innen 14 dager hvis han/hun avbryter kjøpet. Dette gjelder fra den dagen kunden har klaget eller bedt om retur.

Ved klage refunderes eventuelle fraktkostnader innen 14 dager fra den datoen vi har mottatt varene.

 

Utvidet Returrett

Hva innebærer utvidet returrett?

 

Akkurat nå gir Sjoppi deg sjansen til å utvide returrett fra 30 dager til ett år for en liten pengesum. Hvis du ikke er fornøyd med produktet, eller ikke har hatt tid til å bruke den innen et år, kan du med denne garantien returnere kjøpet og få hele beløpet tilbake. Veldig enkelt og uten risiko!

Under bestillingsprosessen kan du velge vårt ekslusive tilbud i kassen. Tilbudet dukker opp like før du plasserer ordren. Prisen varierer avhengig av kjøpet. Handler du for mindre enn kr 750, betaler du kun 29 kr. Handler du for mellom kr 750 og kr 1000, betaler du kun 59 kr. Hvis du kjøper for mer enn 1000 kr, kan du utvide retten til tilbakevending for 79 kr.

Husk at den utvidede returretten har ingenting å gjøre med produktgarantien.

 

Reklamasjon

Du har to års reklamasjonsrett på produktene. Det betyr at, avhengig av den konkrete situasjonen, enten få den reparert, erstattet, du kan få pengene tilbake, eller du kan få et prisavslag.

Dette er selvfølgelig bare hvis det er en feil i produktet som allerede var kjøpt. Det gjelder ikke om feilen skyldes slitasje, misbruk eller feil bruk som har forårsaket skader på produktet. Du må varsle oss så snart som mulig og senest 6 månder etter at du har oppdaget feilen/defekten. Sjoppi følger forbrukerinnkjøp og vil også følge visse vilkår og reklamasjonsstyrets anbefaling.

Er en vare skadet eller defekt kan du reklamere på varen.

For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be om følgende:

1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten har oppstått.

2. For å dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 4-5 bilder. Defekten skal fremstå tydelig på minimum et av bildene.Deretter må du sikre at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og én gang bak.

3. Send vennligst dine bilder i en e-post til kundeservice. Vær oppmerksom på at størrelsen på din e-mail inklusive bilder ikke kan overskride 10 MB. Du må også gjerne sende dine bilder i flere e-poster.

4. Etter vi har mottatt bildene dine vil vi behandle reklamasjonen din så snart som mulig. Innen noen få dager vil du motta en tilbakemelding fra oss angående din sak.

 

Returadresse:

Sjoppi AB
c/o Postens Godssenter
0600 Oslo

 

Angreskjema

 

Klager 

Ved råd eller klager angående varene du har kjøpt kan du gå til Forbrukerrådet her.

 

Personvern

Når du gjør en bestilling hos Sjoppi må du oppgi navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Skal du handle på faktura så må du også oppgi personnummeret ditt for at vi skal kunne gjøre en enkel kredittsjekk og også kontrollere adressen din. Velger du å handle med kort så bruker vi sikker kortbetaling, dvs. D-Secure for å beskytte deg og den informasjonen du gir til oss.

All informasjon behandles konfidensielt samt i overensstemmelse med personopplysningslovens bestemmelser. Vi lagrer og bruker informasjonen for at vi skal kunne levere din bestilling til deg og gi best mulig service, men også for at du skal få være med på gode tilbud fra oss og våre samarbeidspartnere.

Som kunde hos Sjoppi har du alltid rett til å se personopplysningene som vi har registrert om deg og du kan også protestere mot registreringen. Du er garantert disse rettighetene av personopplysningsloven. Om du har spørsmål eller kommentarer er du velkommen til å kontakte oss på Sjoppi. 

 

 

Cookies (informasjonskapsler)

Sjoppi bruker såkalte cookies for å lagre de tingene du legger i handlekurven.

Sjoppi bruker også loggstatistikk for å optimalisere nettstedet, slik at du få en best mulig opplevelse når du besøker oss.

Hvis du ønsker å slette cookies på dataen din kan du selv gjøre det. I Internett Explorer 5/6/7 slettes cookies under menyn 'Funksjoner' -> 'Internettinstillinger' -> 'Slett cookies'. I Mozilla Firefox må du inn under menuen 'Funksjoner' -> 'Innstillinger' -> 'Privatliv'.

 

Brukerstatistikk

Sjoppi samler inn nettstatistikk, dvs. informasjon som kan gi en statistisk oversikt over hvor mange besøkende vi har, hvor de kommer fra og hva de synes om netthandelen. Brukerstatistikken brukes med formålet om å optimere sjoppi.no.