• Alltid 30 dagers angrerett
  • Du kan handle på faktura
  • Originalprodukter kjent fra TV
 

Product was successfully added to your shopping cart.

Returrett

Angrerett

Om du mottar en vare som ikke lever opp til dine forventinger bør du returnere varen så snart som mulig. Returen sender du inn til det nærmeste postkontoret. Hos Sjoppi har du 30 dagers returett som da betyr at du må returnere varen som gjelder innen 30 dager fra du mottok den. Deretter må vi innhente returen innen 14 dager.

De originale innpakkede må plasseres i en eske og må lukkes grundig. Da du mottok varene dine, mottok du også en forhåndsbetalt returseddel i esken. Sett denne returseddelen på esken. Den har et sporingsnummer slik at du har muligheten til å sjekke status på returen. Du vil automatisk motta en bekreftelse via e-post når vi har mottatt din retur. Hvis du har mottatt defekte varer fra oss, vil vi betale returporto. Angrer du på kjøpet står du selv ansvarlig for frakten tilbake, hvilket er samme fraktkostnad som ved kjøpet, om du velger å bruke vår forhåndsbetalte returseddel. Har du valgt å betale med Collector så betales ikke fakturaavgiften, som er på 29 kr, tilbake.

Du kan også avbryte et kjøp om du ikke henter pakken fra postkontoret og da står du kun for frakten tilbake, hvilket er samme sum som ved kjøpet. Vi kommer til å tilbakebetale beløpet til betalingskortet du brukte til å betale med. Merk at du må betale returportoen om du bare angrer kjøpet. Vi gjør fradrag for det i vår utbetaling til deg. Om du ikke har betalt så kommer vi til å sende en faktura på frakten for returen.

Vær oppmerksom på at det alltid er kundens ansvar at returen kommer frem til vårt lager.

MERK: For å få tilbake hele beløpet for varen du returnerer har du lov til å prøve den som du ville gjort i en fysisk butikk, men uten å bruke den. Du som kunden er ansvarlig for reduksjon i verdien av varene hvis du har brukt den mer enn nødvendig for å fastslå egenskaper, form eller funksjon. Om du har testet produktet mer enn nødvendig er ikke vi forpliktet til å betale tilbake hele beløpet på grunn av den kommersielle verdien av varen. Du vil miste din angrerett om du bryter de forseglede varene, som for sikkerhets skyld eller hygieniske grunner er det ikke mulig å returnere.

 

Kunden har rett til å kansellere bestillingen uten kostnad hvis Sjoppi ikke kan levere innen avtalt tid. Kunden kan også kreve at kjøpet blir erstattet av et annet produkt.

Kunden har rett til full refusjon av kjøpesummen inkludert levering innen 14 dager hvis han/hun avbryter kjøpet. Dette gjelder fra den dagen kunden har klaget eller bedt om retur.

Ved klage refunderes eventuelle fraktkostnader innen 14 dager fra den datoen vi har mottatt varene.

 

 

Utvidet Returrett

Hva innebærer utvidet returrett?

 

Akkurat nå gir Sjoppi deg sjansen til å utvide returrett fra 30 dager til ett år for en liten pengesum. Hvis du ikke er fornøyd med produktet, eller ikke har hatt tid til å bruke den innen et år, kan du med denne garantien returnere kjøpet og få hele beløpet tilbake. Veldig enkelt og uten risiko!

Under bestillingsprosessen kan du velge vårt ekslusive tilbud i kassen.. Tilbudet dukker opp like før du plasserer ordren. Prisen varierer avhengig av kjøpet. Handler du for mindre enn kr 750, betaler du kun 29 kr. Handler du for mellom kr 750 og kr 1000, betaler du kun 59 kr. Hvis du kjøper for mer enn 1000 kr, kan du utvide retten til tilbakevending for 79 kr.

Husk at den utvidede returretten har ingenting å gjøre med produktgarantien.

 

Reklamasjon

Du har to års reklamasjonsrett på produktene. Det betyr at, avhengig av den konkrete situasjonen, enten få den reparert, erstattet, du kan få pengene tilbake, eller du kan få et prisavslag.

Dette er selvfølgelig bare hvis det er en feil i produktet som allerede var kjøpt. Det gjelder ikke om feilen skyldes slitasje, misbruk eller feil bruk som har forårsaket skader på produktet. Du må varsle oss så snart som mulig og senest 6 månder etter at du har oppdaget feilen/defekten. Sjoppi følger forbrukerinnkjøp og vil også følge visse vilkår og reklamasjonsstyrets anbefaling.

Er en vare skadet eller defekt kan du reklamere på varen.

For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be om følgende::

1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten har oppstått.

2. For å dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 4-5 bilder. Defekten skal fremstå tydelig på minimum et av bildene. Deretter må du sikre at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og én gang bak.

3. Send vennligst dine bilder i en e-post til kundeservice. Vær oppmerksom på at størrelsen på din e-mail inklusive bilder ikke kan overskride 10 MB. Du må også gjerne sende dine bilder i flere e-poster.

4. Etter vi har mottatt bildene dine vil vi behandle reklamasjonen din så snart som mulig. Innen noen få dager vil du motta en tilbakemelding fra oss angående din sak.

 

Returadresse:

MEGATEAM INTERNATIONAL (Sjoppi)
c/o Postens Godssenter
0600 Oslo

 
 

Angreskjema