• Alltid 30 dagers angrerett
  • Du kan handle på faktura
  • Originalprodukter kjent fra TV
 

Product was successfully added to your shopping cart.

Ofte stilte spørsmål FAQ

Forsendelser

Med hvilken distributør sendes varene?

Vi leverer i hele Norge. Levering skjer med Bring. Ved bestilling sendes varene innen 14 dager. Leveringstiden er da 2-4 dager. Via track and trace kan du alltid sjekke den aktuelle forsendelsesstatus på Brings hjemmeside. Vi leverer hjem til deg. Er du ikke hjemme, kan din pakke hentes på nærmeste postkontor.

Hvor lang tid tar det før jeg mottar min pakke?

Ved bestilling sendes varene innen 14 dager. Leveringstiden er da 2-4 dager. Du mottar en e-post når din vare forlater lageret vårt. Denne e-posten inneholder også et tracking nummer, slik at du kan følge pakken online. Hvis du ikke har mottat varen 10 dager etter bekreftelsesmailen, bes du kontakte vår kundeservice ved å sende en e-post til kundeservice eller ring på 23960544.

Hvor er min pakke?

Bruk forsendelsesopplysningene for å se hvor din pakke befinner seg. Du kan følge din pakkes forsendelsesstatus døgnet rundt. Når pakken leveres til Bring vil du motta ditt pakkenummer i en e-post fra oss. På den måten kan vi alltid informere deg om den aktuelle forsendelsesstatusen.

Hvis du har ytterligere spørsmål er du velkommen til å sende en e-post til vår kundeservice eller ring oss på 23960544.

Pakken er borte - hva gjør jeg?

Hvis du ikke har mottatt din pakke etter 10 hverdager, eller hvis den er blitt levert til din nabo, ber vi deg kontakte vår kundeservice. Du kan kontrollere hvor pakken er og eventuelt etterlyse pakken. Skriv en e-post til kundeservice eller ringe på 23960544.

Returnering og tilbaketrekking

Sjoppi har god service! Hvis du ikke er fornøyd med varen står du fritt til å returnere varen i inntil 30 dager etter du har mottatt pakken.

Utvidet returperiode

Vi har utvidet vår returperiode på alle produkter. Vi tilbyr en angrefrist på 30 dager, i stedet for de vanlige 14 dagene.

Hvordan returnerer jeg en vare?

 

Angrerett & Reklamasjon

Angrerett

Om du mottar en vare som ikke lever opp til dine forventinger bør du returnere varen så snart som mulig. Returen sender du inn til det nærmeste postkontoret. Hos Sjoppi har du 30 dagers returett som da betyr at du må returnere varen som gjelder innen 30 dager fra du mottok den.

De originale innpakkede må plasseres i en eske og må lukkes grundig. Da du mottok varene dine, mottok du også en forhåndsbetalt returseddel i esken. Sett denne returseddelen på esken. Den har et sporingsnummer slik at du har muligheten til å sjekke status på returen. Du vil automatisk motta en bekreftelse via e-post når vi har mottatt din returnering. Hvis du har mottatt defekte varer fra oss, vil vi betale returporto. Angrer du kjøpet, så betaler du selv for frakten tilbake til oss, som koster 99 kr, hvis du benytter deg av vår returfraktseddel.

Du kan også avbryte et kjøp om du ikke plukker opp pakken fra postkontoret. Dette må du informere oss om, ellers tar vi en avgift på 200 kr for at du ikke hentet varen din. Melder du ifra til oss, må du bare betale for frakten tilbake.

Vi kommer til å refundere beløpet på kortet du brukte til å betale med. Merk at du må betale 99 kr for returporto hvis du bare har angret kjøpet. Vi trekker for det i vår utbetaling til deg. Om du ikke har betalt sender vi deg en faktura for frakten av returen.

MERK: For å få tilbake hele beløpet for varen du returnerer har du lov til å prøve den som du ville gjort i en fysisk butikk, men uten å bruke den. Du som kunden er ansvarlig for reduksjon i verdien av varene hvis du har brukt den mer enn nødvendig for å fastslå egenskaper, form eller funksjon. Om du har testet produktet mer enn nødvendig er ikke vi forpliktet til å betale tilbake hele beløpet på grunn av den kommersielle verdien av varen. Du vil miste din angrerett om du bryter de forseglede varene, som for sikkerhets skyld eller hygieniske grunner er det ikke mulig å returnere.

 

Kunden har rett til å kansellere bestillingen uten kostnad hvis Sjoppi ikke kan levere innen avtalt tid. Kunden kan også kreve at kjøpet blir erstattet av et annet produkt.

Kunden har rett til full refusjon av kjøpesummen inkludert levering innen 14 dager hvis han/hun avbryter kjøpet. Dette gjelder fra den dagen kunden har klaget eller bedt om retur.

Ved klage refunderes eventuelle fraktkostnader innen 14 dager fra den datoen vi har mottatt varene.

 

Utvidet Returrett

Hva innebærer utvidet returrett?

Akkurat nå gir Sjoppi deg sjansen til å utvide returrett fra 30 dager til ett år for en liten pengesum. Hvis du ikke er fornøyd med produktet, eller ikke har hatt tid til å bruke den innen et år, kan du med denne garantien returnere kjøpet og få hele beløpet tilbake. Veldig enkelt og uten risiko!

Under bestillingsprosessen kan du velge vårt eksklusive tilbud i kassen. Tilbudet dukker opp like før du plasserer ordren. Prisen varierer avhengig av kjøpet. Handler du for mindre enn kr 750, betaler du kun 29 kr. Handler du for mellom kr 750 og kr 1000, betaler du kun 59 kr. Hvis du kjøper for mer enn 1000 kr, kan du utvide retten til tilbakevending for 79 kr.

Husk at den utvidede returretten har ingenting å gjøre med produktgarantien.

 

Reklamasjon

Du har to års reklamasjonsrett på produktene. Det betyr at, avhengig av den konkrete situasjonen, enten få den reparert, erstattet, du kan få pengene tilbake, eller du kan få et prisavslag.

Dette er selvfølgelig bare hvis det er en feil i produktet som allerede var kjøpt. Det gjelder ikke om feilen skyldes slitasje, misbruk eller feil bruk som har forårsaket skader på produktet. Du må varsle oss så snart som mulig og senest 6 månder etter at du har oppdaget feilen/defekten. Sjoppi følger forbruker innkjøp og vil også følge visse vilkår og reklamasjonsstyrets anbefaling.

Er en vare skadet eller defekt kan du reklamere på varen.

For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be om følgende:

1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten har oppstått.

2. For å dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 4-5 bilder. Defekten skal fremstå tydelig på minimum et av bildene. Deretter må du sikre at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og én gang bak.

3. Send vennligst dine bilder i en e-post til kundeservice. Vær oppmerksom på at størrelsen på din e-mail inklusive bilder ikke kan overskride 10 MB. Du må også gjerne sende dine bilder i flere e-poster.

4. Etter vi har mottatt bildene dine vil vi behandle reklamasjonen din så snart som mulig. Innen noen få dager vil du motta en tilbakemelding fra oss angående din sak.

Returadresse:

MEGATEAM INTERNATIONAL (Sjoppi)
c/o Postens Godssenter
0600 Oslo

 

 

Refundering

Hvor/når får jeg mine penger i retur?

Kunden har rett til å kansellere bestillingen uten kostnad hvis Sjoppi ikke kan levere innen avtalt tid. Kunden kan også kreve at kjøpet blir erstattet av et annet produkt.

Kunden har rett til full refusjon av kjøpesummen inkludert levering innen 14 dager hvis han/ henne avbryter kjøpet. Dette gjelder fra den dagen kunden har klaget eller bedt om retur.

Ved klage refunderes eventuelle fraktkostnader innen 14 dager fra den datoen vi har mottatt varene.